5 tips om meer tijd over te houden op je werk

Tijd is kostbaar. Uit een enquête van salary.com bleek dat 89% van de respondenten toegaf elke dag tijd te verspillen op hun werk. Met mobiele telefoons, sociale media, en de frequente e-mails die ons afleiden, wordt het steeds moeilijker om succesvol te zijn in time management. Gebruik deze 6 tips voor minder afleiding en meer productiviteit op het werk.

  1. Stel reminders in voor al je taken

De sleutel tot succes in timemanagement is het kennen van je deadlines en het instellen van reminders. We stellen voor om 15 minuten voor een vergadering of evenement een herinnering in te stellen, zodat je je kunt voorbereiden en je spullen kunt verzamelen.

  1. Maak een dagelijkse planner

Maak een lijst van de taken die je die dag moet doen, en noteer de komende vergaderingen of deadlines zodra je er van op de hoogte bent. Als je je lijst afwerkt, vink dan de taken af die je hebt voltooid.

  1. Geef elke taak een tijdslimiet

Noteer op je dagelijkse takenlijst hoeveel tijd je denkt dat elke taak je zal kosten. Als je niet klaar bent, stop dan wanneer de tijd die je hebt uitgetrokken is afgelopen, en kom er later op terug. Soms geeft het overgaan op andere verantwoordelijkheden en dan terugkomen je geest een frisse start en een nieuw perspectief.

  1. Blokkeer afleidingen

Eerst en vooral, zet je email notificatie uit. Stel blokken van 30 minuten in om je e-mail te checken in plaats van om de 15 minuten. Zorg ervoor dat je niet-werk afleidingen zoals je mobiele telefoon, sociale media, of je favoriete online winkel minimaliseert.

  1. Zorg voor routine

Creëer op je werk een routine die het meest logisch is voor je functie. Waarom is dit belangrijk? Om te beginnen, als er zich een chaotische dag voordoet, werk je nog steeds aan het probleem terwijl je je aan je routine houdt. Door je aan je routine te houden, zul je niet kunnen uitstellen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *